Google a anuntat ca din 2018 va implementa in chrome standardul Coalition for Better Ads pentru a face experienta userului mai placuta la navigare. La lansarea in Mexic din discutia lor am prins ceva interesant. Printre cei prezenti erau unul de la google, sisteme de publicitate si o tipa care reprezenta agentiile de publicitate. Cea de la agentia de publicitate zicea trebuie respectate drepturile userului, sa-i spunem cum ii administram datele si cum ii afisam reclama. La care tipul de la adblockplus a dat un raspuns super smart: Acest lucru nu va oprit sa cumparati publicitate de la facebook nu?
Aici face referire ca facebook trece de adblock si manipuleaza la greu datele colectate pentru a inunda userul cu publicitate.
Ideea este buna insa din comentariile online am vazut ca majoritatea spun despre Coalition for Better Ads ca este buna si profitabila pentru marile retele de publicitate iar pentru cei care afiseaza propria publicitate, publisherii mici este moarte curata.
https://www.betterads.org
Lucruri care vor fi blocate sau nu intra in standardele la Coalition for Better Ads:
1. popup, popunder
2. acel popup de like pentru a da like sau asteapta pentru a citi continutul
3. continut ascuns sub diferite sisteme si obligat userul sa astepte, sa instaleze, sa faca o actiune pentru a ajunge la continut
4. orice continut sau ads care are automat auto play cu sunet
5. sisteme de publicitate ascunse sau care ruleaza in spate fara ca userul sa le vada
6. sisteme de sondaje/poll care cer userilor sa raspunda la niste intrebari pentru a vedea continutul
7. sisteme ads care se incarca mai greu de 3 secunde
Se spune ca in urmatorii 3 ani sistemele de publicitate din cauza la adblock vor pierde peste 160 miliarde de dolari americani, lucru care-i deranjeaza foarte mult.
In discutiile lor nu am vazut nimic legat despre folosirea abuziv a sistemelor normale de publicitate care iti fac navigarea foarte neplacuta. Pentru a vedea la ce ma refer, accesati orice site de stiri sau magazin din romania si vedeti. 300 cuvinte si sute de reclame care pe langa load foarte greoi, iti este foarte greu sa ajungi la continut.
Am ajuns zilele acestea pe site-ul celor de la fanatik unde din 10 articole vizitate toate erau la fel, o galerie si pentru a vedea imaginile trebuia sa dai next care facea load de fiecare data, in loc de continut erau niste link catre alte articole, care desigur se gaseau si mai jos, apoi reclamele in numar foarte mare.
Mediafax, adevarul, cancan, showbiz digi, fara adblock nu le poti vizita din cauza la reclame. Eu personal am incetat sa le mai accesez din aceasta cauza.
In ultima perioada facebook consuma multe resurse, lucru care ma face sa-l deschid poate o data pe zi sau chiar deloc.
Am 30 taburi deschise si navighez vara probleme, cum deschid facebook moare totul si calculatorul meu se transforma intr-un melc.
In aceiasi discutie cel de la adblockplus a spus ca din 2020 acesta va inceta sa mai exista pentru ca lumea nu va mai avea nevoie de el, insa eu ma indoiesc de asta.
Tot pe aceasta tema am citit acum cateva zile ca in viitorul apropriat target="_blank" setat la un link extern sau intern va fi considerat ca site nesigur si va avea de suferit atat site tau cat si site care ai pus link. In traducere: daca ai in articol sau pe site tau setat ca orice link extern sa se deschida intr-un nou tab, vor fi considerate ca nesigure si pentru ca ai pus link catre un astfel de site, Tu vei fi penalizat. Site pentru care ai pus tag-ul target="_blank" va fi si el sanctionat pentru ca TU l-ai setat asa.
Personal imi plac site-urile unde link externe sau cele din articol chiar si interne se deschid intr-un nou tab pentru ca vreau sa raman la acelai continut si dupa ca termin merg la ele, in special pe mobil unde nu exista click dreapta.
https://adsense.googleblog.com/2017/06/building-better-web-for-everyone.html
Aici face referire ca facebook trece de adblock si manipuleaza la greu datele colectate pentru a inunda userul cu publicitate.
Ideea este buna insa din comentariile online am vazut ca majoritatea spun despre Coalition for Better Ads ca este buna si profitabila pentru marile retele de publicitate iar pentru cei care afiseaza propria publicitate, publisherii mici este moarte curata.
https://www.betterads.org
Lucruri care vor fi blocate sau nu intra in standardele la Coalition for Better Ads:
1. popup, popunder
2. acel popup de like pentru a da like sau asteapta pentru a citi continutul
3. continut ascuns sub diferite sisteme si obligat userul sa astepte, sa instaleze, sa faca o actiune pentru a ajunge la continut
4. orice continut sau ads care are automat auto play cu sunet
5. sisteme de publicitate ascunse sau care ruleaza in spate fara ca userul sa le vada
6. sisteme de sondaje/poll care cer userilor sa raspunda la niste intrebari pentru a vedea continutul
7. sisteme ads care se incarca mai greu de 3 secunde
Se spune ca in urmatorii 3 ani sistemele de publicitate din cauza la adblock vor pierde peste 160 miliarde de dolari americani, lucru care-i deranjeaza foarte mult.
In discutiile lor nu am vazut nimic legat despre folosirea abuziv a sistemelor normale de publicitate care iti fac navigarea foarte neplacuta. Pentru a vedea la ce ma refer, accesati orice site de stiri sau magazin din romania si vedeti. 300 cuvinte si sute de reclame care pe langa load foarte greoi, iti este foarte greu sa ajungi la continut.
Am ajuns zilele acestea pe site-ul celor de la fanatik unde din 10 articole vizitate toate erau la fel, o galerie si pentru a vedea imaginile trebuia sa dai next care facea load de fiecare data, in loc de continut erau niste link catre alte articole, care desigur se gaseau si mai jos, apoi reclamele in numar foarte mare.
Mediafax, adevarul, cancan, showbiz digi, fara adblock nu le poti vizita din cauza la reclame. Eu personal am incetat sa le mai accesez din aceasta cauza.
In ultima perioada facebook consuma multe resurse, lucru care ma face sa-l deschid poate o data pe zi sau chiar deloc.
Am 30 taburi deschise si navighez vara probleme, cum deschid facebook moare totul si calculatorul meu se transforma intr-un melc.
In aceiasi discutie cel de la adblockplus a spus ca din 2020 acesta va inceta sa mai exista pentru ca lumea nu va mai avea nevoie de el, insa eu ma indoiesc de asta.
Tot pe aceasta tema am citit acum cateva zile ca in viitorul apropriat target="_blank" setat la un link extern sau intern va fi considerat ca site nesigur si va avea de suferit atat site tau cat si site care ai pus link. In traducere: daca ai in articol sau pe site tau setat ca orice link extern sa se deschida intr-un nou tab, vor fi considerate ca nesigure si pentru ca ai pus link catre un astfel de site, Tu vei fi penalizat. Site pentru care ai pus tag-ul target="_blank" va fi si el sanctionat pentru ca TU l-ai setat asa.
Personal imi plac site-urile unde link externe sau cele din articol chiar si interne se deschid intr-un nou tab pentru ca vreau sa raman la acelai continut si dupa ca termin merg la ele, in special pe mobil unde nu exista click dreapta.
https://adsense.googleblog.com/2017/06/building-better-web-for-everyone.html
Ultima editare: